woensdag 24 augustus 2016

Een verjaardagsRosalie voor bommama!

Bommama volgt mijn naaiavontuur van in het begin. Ze hielp me met mijn eerste naaiprojectje dat ik zelf uittekende. Nadien ging ik nog vaak raad vragen én al mijn projectjes moest ik natuurlijk als eerste aan haar tonen. Toen ik heel trots mijn laptoptas ging laten zien, had ik ook het boek 'Mijn tas' bij, waar ik het patroontje uit haalde. De Rosalie wilde ik ook nog wel eens maken, maar ik had totaal geen idee waar ik ze voor zou gebruiken. Tot bommama zei dat haar weekendtas wel aan vervanging toe was. De maten werden genomen en de Rosalie I stond opeens op mijn lijstje.

Diony en ik gingen een dagje naar Maastricht op marktdag, er stonden ook stoffenkramen. Er werden 2 stofjes gekocht voor de tas en ik ging goedkeuring vragen. Dat was spannend, maar ik kreeg groen licht! Ik hoop dat de tas in de smaak valt! In ieder geval is dat de laatste keer dat ik stofjes koop zonder dat de bestemmeling van het projectje erbij is; veel te spannend ;-)

Hier is ze dan: de Rosalie I!

Rondomrond witte satijnen paspelband.



De naden aan de binnenkant werden afgewerkt met witte biais.


Hier en daar wat bobbelig.


Prachtige afwerking aan de binnenkant, maar nòòit meer!
Toch geen paspel in combo met biais afwerking! Dan liever een keergat!

Een grote zak aan de binnenkant, aan de bovenkant afgewerkt met paspel.

Aan de andere kant 2 zakken.



De gekeerde binnenkant met biaisafwerking.

Aan de voor- of achterkant is er ook nog een ritsvak voor portefeuille en treintickets, want ja ja ons bommama reist met de trein! En vanaf nu helemaal in stijl!

Het enige wat ik nu nog moet maken is een draaglint en misschien zelfs een bijhorend gsm-hoesje!
Gelukkige verjaardag, bommama!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten